Klantenservice > Retourneren

Retourneren

Zichttermijn

Wanneer je koopt op afstand bij een webshop, dan heb je als consument standaard recht op een zichttermijn van 14 dagen. Deze termijn gaat in nadat je je bestelling ontvangen hebt. In de praktijk houdt dit voor jou als consument in dat je een product binnen 14 kalenderdagen mag retourneren. Wij verlengen de wettelijk verplichte zichttermijn tot 30 dagen. Dit houdt in dat je binnen 30 dagen na ontvangst (een gedeelte van) je bestelling zonder opgaaf van reden kunt aangeven dat je van de koop afziet. Na deze melding heb je nog 14 dagen om het product kosteloos terug te sturen. (de voorwaarden en procedure vind je hieronder)

Retourvoorwaarden

Conform de zichttermijn van 30 dagen mag je een product in deze periode retourneren. Voorwaarde is wel dat je het product retour stuurt in de onbeschadigde, originele verpakking - indien redelijkerwijs mogelijk - en het product geen sporen van gebruik vertoont. Om te controleren of een kledingstuk, honden/kattentuig, etc. past, mag je het product uit de verpakking halen en naast je huisdier houden. Het product mag, wegens hygiënische redenen, niet in aanraking zijn geweest met je huisdier. Indien wij bij terugkomst constateren dat het product bevlekt, gedragen, haar bevat, vies ruikt of gewassen is, dan kunnen wij kosten in rekening brengen voor de waardevermindering. Als het product onverkoopbaar is (waardevermindering 100 %), dan kun je ervoor kiezen om het product terug te laten sturen. Je betaalt dan wel die verzendkosten. Je kunt er echter ook voor kiezen om de producten niet te laten terugsturen. Het komt dan ten bate van een goed doel (lokaal asiel). Aangezien wij vaak geconfronteerd worden met producten die niet in nieuwstaat worden geretourneerd, moeten wij helaas deze regels hanteren voor het passen en / of terugsturen.

Gratis retourneren

Indien je (een gedeelte van) je bestelling wenst te retourneren, dan kun je gebruik maken van dit retourformulier. Indien je aanvraag is goedgekeurd (d.w.z. de zichttermijn van 30 dagen niet is overschreden) dan ontvangt je van ons per e-mail een retourlabel waarmee je de zending gratis kunt retourneren via een PostNL Postkantoor of Pakketpunt bij jou in de buurt. Het aankoopbedrag zal tezamen met de eventueel betaalde verzendkosten zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding aan je terug worden overgemaakt.

Je kunt in plaats van de voorgaande procedure ook gebruik maken van het Europese modelformulier voor herroeping. Je kunt het ingevulde formulier dan mailen via ons contact formulier.

Voor een snelle afhandeling van je retourzending adviseren we je (een kopie van) de originele factuur (of ander aankoopbewijs) aan de retourzending toe te voegen. Graag ontvangen wij daarbij de reden van retour. Je bent echter niet verplicht de reden te vermelden.

Garantie

Als je een aankoop doet bij Medpets is de wettelijke garantie van toepassing (volgens artikel 12 van de Algemene Voorwaarden). De wettelijke garantie houdt in, dat een product moet voldoen aan wat men er redelijkerwijs van mag verwachten.

Verkeerde levering

Indien er bij de levering een fout door ons is gemaakt, (bijvoorbeeld een onvolledige, onjuiste of beschadigde levering) dan raden we je aan direct contact op te nemen met onze klantenservice en te vragen om een retourlabel van PostNL. Deze kunnen wij je vervolgens per post of e-mail toezenden. Zonder label wordt je pakket niet door de PostNL Pakketshop als retourzending geaccepteerd. Je kunt je pakket met het label inleveren bij een PostNL Postkantoor of Pakketpunt naar keuze.


Medpets maakt gebruik van cookies.   -   sluit