Service
Winkelwagen
Menu

Retourneren

Vind alle informatie over het retourneren van jouw bestelling op deze pagina.

Zichttermijn

Wanneer je koopt op afstand bij een webshop, dan heb je als consument standaard recht op een zichttermijn van 14 dagen. Deze termijn gaat in nadat je je bestelling ontvangen hebt. In de praktijk houdt dit voor jou als consument in dat je een product binnen 14 kalenderdagen mag retourneren. Wij verlengen de wettelijk verplichte zichttermijn tot 30 dagen. Dit houdt in dat je binnen 30 dagen na ontvangst (een gedeelte van) je bestelling zonder opgaaf van reden kunt aangeven dat je van de koop afziet. Na deze melding heb je nog 14 dagen om het product kosteloos terug te sturen. (de voorwaarden en procedure vind je hieronder)

Retourvoorwaarden

Conform de zichttermijn van 30 dagen mag je een product in deze periode retourneren. Voorwaarde is wel dat je het product retour stuurt in de onbeschadigde, originele verpakking – indien redelijkerwijs mogelijk – en het product geen sporen van gebruik vertoont. Om te controleren of een kledingstuk, honden/kattentuig, etc. past, mag je het product uit de verpakking halen en naast je huisdier houden. Het product mag, wegens hygiënische redenen, niet in aanraking zijn geweest met je huisdier. Indien wij bij terugkomst constateren dat het product bevlekt, gedragen, haar bevat, vies ruikt of gewassen is, dan kunnen wij kosten in rekening brengen voor de waardevermindering. Als het product onverkoopbaar is (waardevermindering 100 %), dan kun je ervoor kiezen om het product terug te laten sturen. Je betaalt dan wel die verzendkosten. Je kunt er echter ook voor kiezen om de producten niet te laten terug sturen. Het komt dan ten bate van een goed doel (lokaal asiel). Aangezien wij vaak geconfronteerd worden met producten die niet in nieuwstaat worden geretourneerd, moeten wij helaas deze regels hanteren voor het passen en / of terugsturen.

Gratis retourneren

Je kunt je product(en)  binnen 30 dagen in onbeschadigde originele verpakking retourneren.

Ik heb een Medpets account

1. Meld het product dat je terug wil sturen aan in je accountomgeving.
2. Je ontvangt een e-mail met een retourformulier en retourlabel. Pak je bestelling samen met het formulier in. Het label plak je op de doos of envelop, bovenop het originele label.
3. Breng het pakket naar een DHL-punt naar keuze, zij sturen het gratis terug naar Medpets.
4. Indien je voldaan hebt aan de retourvoorwaarden zullen wij het factuurbedrag binnen 14 dagen na ontvangst terugbetalen, of komt het openstaande bedrag te vervallen.
5. Op de retourenpagina in je account wordt je op de hoogte gehouden van de afhandeling van de retourzending.

Ik heb zonder account besteld

1.  Neem contact op met de klantenservice om een retourlabel aan te vragen.
2. Je ontvangt een e-mail met een retourformulier en retourlabel. Pak je bestelling samen met het formulier in. Het label plak je op de doos of envelop, bovenop het originele label.
3. Breng het pakket naar een DHL-punt naar keuze, zij sturen het gratis terug naar Medpets.
4. Indien je voldaan hebt aan de retourvoorwaarden zullen wij het factuurbedrag binnen 14 dagen na ontvangst terugbetalen, of komt het openstaande bedrag te vervallen.

 

Wanneer je het product op eigen initiatief, of via een andere vervoerder, wenst te retourneren, zijn de directe kosten voor het retourneren voor jouw eigen rekening. Het volledige aankoopbedrag zal tezamen met de eventueel betaalde verzendkosten zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding aan je terug worden overgemaakt. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Je kunt in plaats van de voorgaande procedure ook gebruik maken van het Europese modelformulier voor herroeping. Je kunt het ingevulde formulier dan mailen via ons contact formulier.

Voor een snelle afhandeling van je retourzending adviseren we je (een kopie van) de originele factuur (of ander aankoopbewijs) aan de retourzending toe te voegen. Graag ontvangen wij daarbij de reden van retour. Je bent echter niet verplicht de reden te vermelden.

Garantie en smaakgarantie

Garantie

Als je een aankoop doet bij Medpets is de wettelijke garantie van toepassing (volgens artikel 12 van de Algemene Voorwaarden). De wettelijke garantie houdt in, dat een product moet voldoen aan wat men er redelijkerwijs van mag verwachten. Naast deze wettelijke garantie, bieden wij ook een uniek smaakgarantie op voer producten.

Smaakgarantie

Wil je gebruik maken van onze unieke smaakgarantie, neem dan altijd eerst contact op met onze klantenservice. Mail naar klantenservice@medpets.nl, bel naar 0186 57 5528, of maak gebruik van ons contactformulier. Wij sturen je dan een smaakgarantieformulier en DHL retoursticker, zodat je eenvoudig gebruik kan maken van onze service.

Wat houdt de smaakgarantie in?

Heb je voer bij ons besteld dat jouw huisdier niet lekker vindt? Stuur het dan gratis retour. Je ontvangt jouw aankoopbedrag dan zo spoedig mogelijk terug op je Medpets account. Van dit tegoed kan je vervolgens nieuw voer bij ons bestellen. Deze smaakgarantie is dus ideaal als je een nieuw type voer koopt, maar blijkt dat jouw huisdier dit voer niet lekker vindt.

Wat zijn de voorwaarden van de smaakgarantie?

  • De smaakgarantie is geldig op alle merken en type voer (droogvoer, natvoer en snacks).
  • De smaakgarantie is van toepassing op de lichtste (goedkoopste) variant van een voerproduct. Is er van één bepaald voerproduct bijvoorbeeld één variant van 1 kg en één variant van 5 kg in onze online shop te bestellen, dan geldt de smaakgarantie enkel op de variant van 1 kg.
  • Het voer dat je naar ons retourneert, is bij droogvoer voor maximaal 20% verbruikt. Bij natvoer zijn er maximaal 2 blikken verbruikt.
  • Voordat je “gebruikt” voer aan ons retourneert, dien je contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan via ons contactformulier, per e-mail (klantenservice@medpets.nl) of per telefoon (0186 57 5528). Wij sturen je dan per e-mail een smaakgarantie formulier. Nadat je deze ingevuld en terug gemaild hebt, ontvang je een DHL retoursticker.
  • Het retourneren van jouw bestelling is gratis als je gebruik maakt van onze DHL retoursticker en retourneert met DHL. Retourneer je het (aangebroken) voer niet met DHL, maar met een andere verzendpartij, dan zijn de verzendkosten voor jouw eigen rekening.
  • Zodra wij jouw retour hebben ontvangen, ontvang je zo spoedig mogelijk het aankoopbedrag terug. Dit aankoopbedrag wordt op je Medpets account gestort. Eventueel betaalde verzendkosten worden ook teruggestort, indien je een bestelling in zijn geheel terugstuurt.
  • Heb je zonder Medpets account besteld en wil je gebruik maken van de smaakgarantie, maak dan een account aan voordat je jouw pakket retourneert. Je dient een account aan te maken met het e-mail adres waarmee je de bestelling hebt geplaatst. Op dit nieuwe account wordt het tegoed dan teruggestort.
  • Van het tegoed kan je vervolgens nieuw voer bestellen.
  • Per bestelling mag je maximaal één keer gebruik maken van de smaakgarantie. Mocht het nieuwe voer ook niet lekker smaken, dan kan je dus geen gebruik meer maken van de smaakgarantie.

Verkeerde levering

Indien er bij de levering een fout door ons is gemaakt, (bijvoorbeeld een onvolledige, onjuiste of beschadigde levering) dan raden we je aan direct contact op te nemen met onze klantenservice en te vragen om een retourlabel van DHL. Deze kunnen wij je vervolgens per e-mail toezenden. Zonder label wordt je pakket niet door de DHL Pakketshop als retourzending geaccepteerd. Je kunt je pakket met het label inleveren bij een DHL Postkantoor of Pakketpunt naar keuze.

Retouradres

Onlinepets B.V.
Klerkenveld 20
4704 SV Roosendaal
Nederland