Service
Winkelwagen
Menu

Betalen

Voor het voldoen van de betaling kun je kiezen voor iDeal, creditcard (MasterCard, Visa, American Express), PayPal, achteraf betalen (Riverty) of zelf overboeken.

Betaalmogelijkheden

iDeal

iDeal is gebaseerd op internetbankieren. Dit is beschikbaar wanneer je rekeninghouder bent bij een Nederlandse bank. Dit betekent dat je kan afrekenen in je vertrouwde betaalomgeving, op basis van de specifieke beveiligingsmethodes van je bank. Je gebruikt bij de betaling dezelfde hulpmiddelen als bij een betaling via internetbankieren (bijvoorbeeld Random Reader bij Rabobank, SMS-Tan bij ING en e.dentifier bij ABN AMRO). De betaling wordt direct ten laste van de betaalrekening uitgevoerd. In dat opzicht lijkt het op een pin-betaling. Wanneer je met iDeal betaalt, krijgen wij je betaling direct binnen.

Hoe werkt iDeal?

Je plaatst een bestelling bij Medpets.nl. Bij het afrekenen van de bestelling kun je aangeven dat je met iDeal wilt betalen. Klik op de iDeal-betaalknop en selecteer je bank. Vervolgens wordt je doorgeleid naar je eigen bank waar de betaalopdracht voor je klaar staat. Je wordt door je bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en je autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van je betaalrekening afgeschreven en wij worden geïnformeerd dat de bestelling is betaald.

Creditcard (MasterCard, Visa, American Express)

Met een creditcard kun je aankopen doen waarbij het verschuldigde bedrag niet direct van je rekening wordt afgeschreven, maar waarvoor de creditcardmaatschappij je periodiek een rekening stuurt. Betalingen met creditcard ontvangen wij direct, waardoor wij je bestelling ook meteen verder kunnen verwerken.

Om het betalingsproces veiliger te maken, gebruiken MasterCard, Visa en American Express 3D Secure technologie. Dit is een systeem waarbij de creditcardhouder wordt geïdentificeerd door middel van een extra beveiligingscode. Voor MasterCard is dit “MasterCard SecureCode”, voor Visa “Verified by Visa” en voor American Express “American Express SafeKey”.

Met een Medpets account heb je de mogelijkheid om je creditcardgegevens op te slaan. Bij een volgende bestellingen hoef je deze niet meer opnieuw in te voeren. Deze gegevens worden veilig opgeslagen en kunnen worden gebruikt / gewijzigd bij het plaatsen van de volgende bestelling.

Zelf overboeken

Indien je wilt betalen d.m.v. zelf overboeken, vermeld dan in de omschrijving van de betaling uitsluitend de gegeven transactiecode. Dit is van cruciaal belang om je bestelling en betaling aan elkaar te kunnen koppelen. Controleer goed of je de transactiecode correct hebt overgenomen, anders wordt je betaling door ons systeem niet herkend en kan je bestelling niet verzonden worden. Indien je hierover vragen hebt neem dan contact op met onze klantenservice.

Achteraf betalen met Riverty

Kies je voor achteraf betalen via Riverty? Dan hoef je jouw bestelling niet meteen op het moment van bestellen te betalen. Wij versturen het product ook als je nog niet betaald hebt. Op het moment dat jouw bestelling door ons is verzonden, ontvang je van Riverty een e-mail met daarin de factuur (en betaalgegevens). Riverty is het bedrijf dat onze achterafbetalingen verwerkt. Vervolgens heb je 14 dagen de tijd deze factuur te betalen. Voor het gebruik van deze betaalmogelijkheid wordt per bestelling €1,50 extra in rekening gebracht.

PayPal

PayPal is een veilige en eenvoudige manier om online (internationale) betalingen uit te voeren. Bij PayPal open je een digitale betaalrekening waarop je geld kunt storten. Op het moment dat je online een betaling wilt voldoen, kun je met je e-mailadres inloggen in je PayPal-account en het bedrag overmaken.

One4all

Zodra er wordt gekozen om via een One4all cadeau kaart te betalen kun je dit doen door op de One4All-betaalknop te klikken, dan wordt je naar een beveiligde pagina van One4All geleid. Daar is het mogelijk om het One4All-kaartnummer en de vervaldatum invoeren. Zodra de betaling is voltooid, wordt de klant teruggeleid naar de webshop en wordt de bestelling verwerkt.

Betaalbevestiging

Wanneer wij je bestelling hebben ontvangen, krijg je een e-mail ter bevestiging. Je kunt ook een e-mail ontvangen indien je betaling niet gelukt is. Deze e-mail bevat een link naar de pagina met betaalopties, zodat je de betaling alsnog kunt voldoen.

Betaalproblemen

Weet je zeker dat je betaald hebt, maar ontvang je nog steeds betaalherinneringen?

Neem dan contact op met onze klantenservice. Mogelijk is er sprake van een dubbele bestelling of is er bij het betalen iets misgegaan. Onze klantenservicemedewerkers kunnen dit voor je nagaan en oplossen.

Mijn order is afgekeurd, maar ik heb al wel betaald. Wat nu?

Indien je order afgekeurd of geannuleerd wordt en je al betaald hebt, dan wordt het door jou betaalde bedrag automatisch teruggestort. De opdracht voor terugbetaling wordt dan direct automatisch ingevoerd; de administratieve afwikkeling kan echter één à twee weken duren. Neem je contact op met de klantenservice voor meer informatie.

Buckaroo

Buckaroo verzorgt het betalingsverkeer van onze webshop. Buckaroo communiceert met de banksystemen en verwerkt je betaling. Buckaroo is internationaal gecertificeerd volgens de PCI-standaards van MasterCard en Visa en zorgt voor een juiste en veilige afhandeling van betalingen d.m.v. iDeal, creditcard en zelf overboeken (betalingen d.m.v. PayPal worden door dit bedrijf zelf verwerkt).