Klantenservice > Betalen

Betalen

Voor het voldoen van de betaling kunt u kiezen voor iDeal, creditcard (MasterCard, Visa, American Express), PayPal, achteraf betalen (Klarna Factuur) of Zelf overboeken.

Betaalmogelijkheden

iDeal

iDeal is gebaseerd op internetbankieren. Dit is beschikbaar wanneer u rekeninghouder bent bij een Nederlandse bank. Dit betekent dat u kunt afrekenen in uw vertrouwde betaalomgeving, op basis van de specifieke beveiligingsmethodes van uw bank. U gebruikt bij de betaling dezelfde hulpmiddelen als bij een betaling via internetbankieren (bijvoorbeeld Random Reader bij Rabobank, SMS-Tan bij ING en e.dentifier bij ABN AMRO). De betaling wordt direct ten laste van de betaalrekening uitgevoerd. In dat opzicht lijkt het op een pin-betaling. Wanneer u met iDeal betaalt, krijgen wij uw betaling direct binnen.

Hoe werkt iDeal?

U plaatst een bestelling bij Medpets.nl. Bij het afrekenen van de bestelling kunt u aangeven dat u met iDeal wilt betalen. Klik op de iDeal-betaalknop en selecteer uw bank. Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en wij worden geïnformeerd dat de bestelling is betaald.

Creditcard (MasterCard, Visa, American Express)

Met een creditcard kunt u aankopen doen waarbij het verschuldigde bedrag niet direct van uw rekening wordt afgeschreven, maar waarvoor de creditcardmaatschappij u periodiek een rekening stuurt. Betalingen met creditcard ontvangen wij direct, waardoor wij uw bestelling ook meteen verder kunnen verwerken.

Om het betalingsproces veiliger te maken, gebruiken MasterCard, Visa en American Express 3D Secure technologie. Dit is een systeem waarbij de creditcardhouder wordt geïdentificeerd door middel van een extra beveiligingscode. Voor MasterCard is dit "MasterCard SecureCode", voor Visa "Verified by Visa" en voor American Express "American Express SafeKey".

Met een Medpets account heeft u de mogelijkheid om uw creditcardgegevens op te slaan. Bij volgende bestellingen hoeft u deze niet meer opnieuw in te voeren. Deze gegevens worden veilig opgeslagen en kunnen worden gebruikt / gewijzigd worden bij het plaatsen van de volgende bestelling.

Zelf overboeken

Indien u wilt betalen d.m.v. zelf overboeken, vermeld u dan in de omschrijving van de betaling uitsluitend de gegeven transactiecode. Dit is van cruciaal belang om uw bestelling en betaling aan elkaar te kunnen koppelen. Controleert u goed of u de transactiecode correct heeft overgenomen, anders wordt uw betaling door ons systeem niet herkend en kan uw bestelling niet verzonden worden. Indien u hierover vragen heeft neem dan contact op met onze klantenservice.

Achteraf betalen met Klarna Factuur

Bij achteraf betalen krijgt u eerst het product toegestuurd. Vervolgens dient u binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van uw bestelling de betaling te voldoen. Wanneer u kiest voor achteraf betalen met Klarna Factuur dan brengen wij €1,50 extra kosten in rekening. De factuur met daarin de betaalgegevens ontvangt u enkele dagen na het plaatsen van uw bestelling via e-mail. Deze e-mail wordt verstuurd door Klarna, het bedrijf dat onze achteraf betalingen verwerkt.

PayPal

PayPal is een veilige en eenvoudige manier om online (internationale) betalingen uit te voeren. Bij PayPal opent u een digitale betaalrekening waarop u geld kunt storten. Op het moment dat u online een betaling wilt voldoen, kunt u met uw e-mailadres inloggen in uw PayPal-account en het bedrag overmaken.

Betaalbevestiging

Wanneer wij uw betaling hebben ontvangen, krijgt u een e-mail ter bevestiging. Indien uw betaling niet gelukt is, dan krijgt u om de 2 dagen een e-mail ter herinnering dat de betaling niet gelukt is. Deze e-mail bevat een link naar de pagina met betaalopties, zodat u de betaling alsnog kunt voldoen.

Betaalproblemen

Weet u zeker dat u betaald heeft, maar ontvangt u nog steeds betaalherinneringen?

Neem dan contact op met onze klantenservice. Mogelijk is er sprake van een dubbele bestelling of is er bij het betalen iets misgegaan. Onze klantenservicemedewerkers kunnen dit voor u nagaan en oplossen.

Mijn order is afgekeurd, maar ik heb al wel betaald. Wat nu?

Indien uw order afgekeurd of geannuleerd wordt en u al betaald heeft, dan wordt het door u betaalde bedrag automatisch teruggestort. De opdracht voor terugbetaling wordt dan direct automatisch ingevoerd; de administratieve afwikkeling kan echter één à twee weken duren. Neemt u contact op met de klantenservice voor meer informatie.

Buckaroo

Buckaroo verzorgt het betalingsverkeer van onze webshop. Buckaroo communiceert met de banksystemen en verwerkt uw betaling. Buckaroo is internationaal gecertificeerd volgens de PCI-standaards van MasterCard en Visa en zorgt voor een juiste en veilige afhandeling van betalingen d.m.v. iDeal, creditcard en zelf overboeken (betalingen d.m.v. PayPal worden door dit bedrijf zelf verwerkt).


Medpets maakt gebruik van cookies.   -   sluit